مدرسه دوران کودکی او در یک آگهی ترحیم بدون ارائه جزئیاتی درباره شرایط کشته شدن وی، اعلام کرد که «آنتون لیستوپاد» در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین خلبان نیروی هوایی اوکراین شناخته شد و در عملیات نظامی در شرق کشور شرکت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های اکس-۱۵ مربوط به اجکت خلبان بود که با توجه سرعت و ارتفاع پرواز این پرنده مکانیسمی کاملا متفاوت با دیگر هواگردهای نظامی داشت.
تصاویری تماشایی از پرواز شبانه بر فراز تهران از نمایی متفاوت را ببینید. منبع: چندثانیه
تصاویری باورنکردنی از ساقط شدن هواپیمای سوخو-25 روسی از کابین خلبانان را ببینید. منبع: آخرین خبر
تصاویری باورنکردنی از ساقط شدن هواپیمای سوخو-25 روسی از کابین خلبانان را ببینید. منبع: آخرین خبر
مهارت ویژه خلبان در فرود آوردن بوئینگ ۷۳۷ در باد شدید در فرودگاه مادیرا یا کریستیانو رونالدو در فونچال پرتغال را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
یک فعال فناور از ساخت پهپاد عمودپرواز با دقت بالا در تصویربرداری از مناطق بحرانی خبر داد و گفت: این نوع پهپادها قابلیت ارسال تصاویر آنلاین و فول اچ دی به کاربر یا خلبان را دارند.
ویدئوی زیر چگونگی فرود آوردن یک بوئینگ ۷۸۷ شرکت هواپیمایی عمان توسط کمک خلبان محجبه به تصویر کشیده شده است.
هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته‌ترین سامانه‌های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز لازم است.
قوانین هوانوردی هند به خلبانان این امکان را می‌دهد که در کابین خلبان غذا و نوشیدنی بخورند، اما این کار باید طبق دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای انجام شود. به عنوان مثال، فنجان ها باید درپوش داشته باشند تا از ریختن احتمالی آن بر روی تجهیزات الکترونیکی جلوگیری شود.
MQ-۹ Reaper یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ است که توسط پیمانکار نظامی جنرال اتمیکس ساخته شده است. از راه دور توسط یک تیم دو نفره، متشکل از یک خلبان و یک خدمه هوایی که حسگر‌ها را کار می‌کند و سلاح‌ها را هدایت می‌کند، اداره می‌شود.
مراسم افتتاح سالن تولید و رونمایی از نخستین نمونه فروندِ تولید معیار و عملیاتی جت آموزش پیشرفته یاسین صبح شنبه ۲۰ اسفندماه با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش انجام شد. همچنین، بومی‌سازی زیر سامانه‌های عمده مانند صندلی پران، اویونیک کاملا بومی، موتور و ارابه‌های فرود بخشی از توانمندی‌های به دست آمده در این فروند است.
فرود آوردن یک هواپیمای غول پیکر با نداشتن دید آنهم در شب کار فوق‌العاده دشواری است که مهارت بالای خلبانان را می‌طلبد. ویدئوی زیر فرود شبانه یک بوئینگ ۷۴۷ را در مه غلیظ و شرایط بد جوی به تصویر کشیده است.
گفت‎گوی بدون تعارف با خلبانی که شنبه تاریخی ۲۲ بهمن را با پرواز به تصویر کشید.
ایرباس ۳۵۰ یکی از مدرن‌ترین هواپیماهای مسافربری جهان است که متقاضیان بسیاری هم دارد.
ایرباس ۳۴۰ از جمله بزرگ‌ترین هواپیما‌های تجاری دنیا محسوب می‌شود، اما باد آن را همچون پر کاه تکان می‌دهد. مهارت خلبان بر شرایط بد چوی غلبه کرد و او توانست هواپیمای غول پیکر ایرباس ۳۴۰ را در باد مخالفی که ۹۶ کیلومتر در ساعت سرعت داشت، فرود بیاورد./همشهری آنلاین
طبق تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مهمانداران هواپیما سعی می‌کنند مسافران را آرام و آتش را خاموش کنند، اما وحشت مسافران باعث می‌شود خلبان پرواز را لغو کند و مسافران به مدت سه ساعت به سالن انتظار بازگردند.
تصاویری از نمایی از درون کاکپیت جنگنده اف۱۸ در زمان برخاستن از روی ناو هواپیمابر را تماشا کنید. /خبرفوری
تصویر منتشر شده از نماز خلبان یک هواپیما قبل از انجام پرواز را ببینید. منبع: خبرفوری
جت جنگنده تی‌اف-اکس دارای رادار AESA، تجهیزات اپترونیک، سامانه های جنگ الکترونیک، کابین شیشه ای و تسلیحات طراحی ترکیه خواهد بود. الگوریتم های یادگیری و هوش مصنوعی نیز به خلبان کمک خواهند کرد.
یک مقام وزارت دفاع طالبان با بیان اینکه وقتی به قدرت رسیدیم حتی یک هواپیمای قابل پرواز هم نداشتیم افزود: حدود ۴۰ خلبان و تکنسین فنی که در زمان حکومت اشرف غنی در نیروی هوایی کار می‌کردند، به کابل بازگشتند و روند تعمیر ناوگان هوایی تخریب‌شده این کشور را آغاز کردند.
مقبلی متولد سوم تیر ۱۳۶۲ خورشیدی، خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است. وی بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقه کاری خود دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ